۱۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۴

جایزه رولد دال 2 نویسنده برگزیده کتاب‌های بامزه را معرفی کرد

جایزه رولد دال 2 نویسنده برگزیده کتاب‌های بامزه را معرفی کرد

جایزه رولد دال که به یاد نویسنده محبوب کودکان اهدا می‌شود و به کتاب‌های بامزه برای کودکان تعلق می‌گیرد، 2 برنده خود در سال 2012 را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، امسال جیمی تامسون و ربکا پاترسون به عنوان برندگان دو رده سنی مختلف جایزه رولد دال انتخاب شدند.

جیمی تامسون که هفته آینده 54 ساله می‌شود و در رقابت جدی با دیوید ویلیامز بود، موفق شد تا نام خود را به عنوان پنجمین برنده جایزه کتاب‌های بامزه رولد دال ثبت کند.

تامسون که نویسنده‌ای متولد ایران و نویسنده و طراح بازی‌های کامپیوتری است، در بخش 7 تا 14 سال با کتاب «ارباب تاریکی: دوره نوجوانی» این جایزه را برد. تصویرپردازی این کتاب را فریا‌هارتاس انجام داده است.

«روز بزرگ من» یک کتاب تصویری درباره یک کودک نوپای کج خلق که نویسندگی و تصویرپردازی آن را ربکا پاترسون انجام داده نیز جایزه 6 سال به پایین را از آن خود کرد.

این جایزه که امسال برای پنجمین سال برگزار شد، توسط مایکل روزن نویسنده و دوست رولد دال راه اندازی شده است. او از داورهای این رقابت نیز هست. این جایزه هر سال در دو بخش زیر 6 سال و 7 تا 14 سال اهدا می‌شود.

در فهرست این جایزه امسال برای سومین بار نام دیوید ویلیامز مشاهده شد. این کمدین و شناگر مشهور با کتابی به عنوان «ننه جان تبهکار» که درباره مادربزرگی نوشته شده که کارهای عجیبی می‌کند، به این فهرست راه یافته بود.

هریک از برندگان این جایزه 2500 پوند دریافت می‌کنند.

کد خبر 1738139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha